Trwa ładowanie proszę czekać ...

Z myślą o zdrowiu

19 maja 2017

Chlorofilina skutecznie zmniejsza stany zapalne, niweluje wzrost bakterii w obrębie ran na skórze, dlatego też maści zawierające chlorofil są znacznie skuteczniejsze niż inne preparaty.

Dzięki chlorofilinie można także zmniejszyć ból oraz czas gojenia się ran nawet o połowę, środek ten można także stosować w przypadku zmian o charakterze trądzikowym. Stosując żele z chlorofilem można zauważyć poprawę już wciągu trzech tygodni.

Chlorofil wykazuje także działanie przeciwwirusowe, a to oznacza możliwość rozwój stanów zapalnych w obrębie jamy ustnej, a także przyspiesza proces gojenia się ran w obrębie narządów intymnych, które zostały zainfekowane przez wirusa opryszczki.

Chlorofil zawiera także znaczną ilość magnezu, dzięki czemu preparaty zawierające ten składnik pozwalają obniżyć napięcie, zrelaksować się, wzmocnić mięśnie oraz kości.

Spożywając rośliny zielone w naturalnej postaci lub jako świeżo wyciskane soki, dostarczamy do organizmu znaczną ilość magnezu, którego połowa znajduje się w kościach, a druga część jest rozmieszczona w komórkach, tkankach i narządach.

Kobiety powinny spożywać 320 mg magnezu dziennie, dla mężczyzn dawka dzienna wynosi 420 mg. Warto wiedzieć, że pół szklanki mrożonego szpinaku to aż 75 mg magnezu.

Zielona moc chlorofilu

Normalizacja ciśnienia i masy ciała

Jedną z zalet chlorofilu jest to, że zapewnia on utrzymanie ciśnienia krwi na właściwym poziomie. Osoby spożywające warzywa i owoce, zwłaszcza zielone, mają prawidłowe ciśnienie, w przeciwieństwie do osób, które tego nie robią.

Chlorofil okazuje się niezastąpiony także w przypadku chorób o podłożu naczyniowym, a także w przypadku występowania żylaków.

Zielone warzywa liściaste dostarczają także optymalną dawkę witaminy K, która jest odpowiedzialna za krzepliwość krwi. Skutkiem niedoboru witaminy K mogą być nadmierne krwawienia.

Chlorofil korzystnie wpływa również na metabolizm, co oznacza większą szansę na skuteczną walkę z nadprogramowymi kilogramami. Zmniejszeniu ulega także uczucie głodu, czego efektem jest obniżenie hipoglikemii oraz zmniejszenie poziomu złego cholesterolu.

Chlorofil znaleźć można przede wszystkim w ciemnozielonych lub liściastych warzywach, m.in. w szpinaku, pietruszce, zielonej fasolce czy endywii. Jako dodatkowe źródła chlorofilu uważane są zielone glony, np. chlorella.